Ένας πατέρας, μισογύνης, ψυχολογικά ασταθής, μια σύζυγος δεσποτική και δόλια εξουσιαστική που ελέγχει έναν κύκλο γυναικών, λειτουργώντας και δρώντας συνειδητά υποκειμενικά από την αρχή έως το τέλος του έργου, αποσκοπώντας στον ψυχολογικό ενταφιασμό του συζύγου. Ο Strindberg σηματοδοτεί μια νέα ψυχολογία που αναλύει τα συναισθήματα ως περίπλοκες έννοιες που αποσυντίθενται έως το βαθύ υποσυνείδητο, έως τη στιγμή της γέννησής τους, σηματοδοτώντας τη λεγόμενη psychology of nerves, καταδεικνύοντας κάθε μεταβλητή και κάθε στοιχείο που συμβάλει στην ενεργοποίηση των συναισθημάτων. Ως εκ τούτου, ο Strindberg καταγράφει τις états d’âme του ατόμου, δηλαδή τη σταδιακή μετακίνηση της ψυχοσύνθεσης με διαλεκτικό και σιωπηρό τρόπο, γεγονός που καθιστά το δράμα μια ζωντανή πραγματικότητα.
Ο August Strindberg συγγράφει τη Μητρική Στοργή το 1892, στην εκπνοή της Β’ περιόδου του έργου του, τη λεγόμενη νατουραλιστική, ήτοι 1877-1892· η χρονολογία αυτή τον βρίσκει, μετά τον χωρισμό από την πρώτη σύζυγο, στο νησί Dalarö Ν.Α. της Στοκχόλμης να μελετά βοτανολογία, φυσική και αποκρυφισμό, ενώ ολοκληρώνει μερικά από τα πιο σπουδαία ζωγραφικά του έργα, επηρεασμένα από τη θάλασσα και το αρχιπέλαγος.
135 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΔΑΚΗΣ